tisdag 24 augusti 2010

Höst sömn och pengar

Är så otroligt trött/slut.
Har ätligen lyckats få ett jobb, efter fem år av arbetslöshet (gick ut gymnasiet 2005 och inte hft jobb efter det)
Det är bara från 16-21, men nog så jobbigt. Känns skönt men jag har inte kommit in i rytmen än.
Längtar efter att få min första lön så jag förhoppningsvis kan komma igång med inredningen. Man måste ju ha finanser för att kunna ändra hemma.
Även om den lantliga stilen är relativt billig iom att mycket är begagnat och som mest behöver ett lager färg. Men jag har inte ens haft råd med färg, så illa var det.
Så nu hoppas jag på att kanske tillochmed kunna köpa lite virke och bygga mitt tv-skåp.

Har ni märkt att hösten smyger sej på oss. Det doftar höst även mitt på dagen nu, och igårkväll somnade jag under filten med balkongdörren på glänt lyssnandes på regnet. Otroligt mysigt, om än något kyligt.
Det är så man känner för att ställa fram en skål med äpplen och tända lite mys ljus.
Fast äpplena skulle snart se ut som om jag har gigantiska råttor som bara vill smaka.. Dottern vill helst testa alla äpplen och kan inte äta upp dom innan hon börjar på nästa.

Nehej nu får jag ta mej lite kaffe annars somnar jag.

Ha en Höstig dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar