torsdag 3 februari 2011

Nu med nya stakar.

Dom hade kvar ljusstaken som gick i kras.. Eller dom hade den i klart glas och en kortare modell i rökigt glas. Och nu med ännu mer rea så jag köpte båda. Lite synd att dom inte hade kvar i den långa modellen för det var riktigt snyggt men det här är inte heller så pjåkigt.

Jag broderar ett monogram och lite blommor på en blivande lampskärm. Ni vet en sån som man sätter ovanpå en skärm för att göra den lite mysigare.
Det är ett lite halvsvårt projekt (Särskilt med en tvååring som vill sitta knäet hela tiden). Men framåt har det gått, tills idag. Nästan klar och så tar tråden slut, precis lagom tills att affären stängt med.
Jaja, det är ju inte troligt att ni hade fått se bilder ändå.
Har ju visat sej att jag är urusel på den biten.

På tal om bilder, har ni kommit ihåg att på nått sätt säkerhetskopiera alla era bilder på datorn?
Det kan vara en bra ide att göra. Bara att föra över bilderna till t.ex. photobucket/flickr (där man kan välja helt privata mappar så ingen ser innehållet) kan rädda en från ett mindre ångest anfall.
Särskilt om ni som jag sitter med en laptop och har ett barn som springer runt med dricka ibland.
Min dator fick nämligen förra veckan ett helt glas oboy över sej. Inte poppis hos datorn.
Dottern satt och tittade på Happy feet och råkar välta sitt glas rakt på datorn, det rann oboy rakt genom. Datorn tvär slocknade såklart och vägrade starta i två dagar.

När den väl startade såg jag illa kvickt till att flytta alla bilder oredigerade och osorterade till photobucket.
Inte lite bilder man samlar på sej. Men nu behöver jag inte oroa mej för att dom ska gå förlorade pga oboy mer. Nu ska man bara ta sej tid att gå igenom och sortera och redigera alla bilderna.
Det tar vi nog en annan dag.

Imorgon ska jag försöka vara en duktig bloggare och leverera den där bilden på bordet som jag lovat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar